Bestil bord på restaurant

Det kan virke omsonst at nævne, at det er en smart idé at bestille bord på en restaurant forud for et besøg, men det er faktisk værd at nævne og fremhæve, hvordan man bedst vælger en restaurant med et godt system til at reservere bord.

I gamle dage ringede man bare ned til den nævnte restaurant og sagde, hvor mange man mødte op, hvor stort et måltid man gerne ville indtage med de andre gæster og eventuelt fremhævede et foretrukkent bord, hvis man kendte til etablissementet.

Det kunne være en stor fordel at gøre, hvis man især havde tænkt sig at reservere bord langt ud i fremtiden i forbindelse med et arrangement, så man var sikker på, at der var plads og reserveret de nødvendige pladser i god tid, så man ikke stod med skægget i postkassen den pågældende dato foran restauranten og bare håbede på, at der var plads til en og alle de andre gæster.

Problemet er i imidlertid, specielt med bestillinger til langt ude i fremtiden, at disse ofte blev skrevet ned på papir og glemt, eller også gik der nogle oplysninger tabt i den hektiske kommunikation med en tjener i telefonen, der stod med mange andre ting, imens bestillingen fandt sted.

Så ender man måske med det forkerte bord, misforståede specifikationer eller andre komplikationer til følge. 

Vores store forslag til at foretage den bedste bestilling af et bord er ved at vælge en restaurant, kro eller andet serveringssted, der tilbyder online-reservering af et bord med et godt booking-system.

Der er flere fordele ved at bestille online. 

For det første får man på skrift som kvittering for, hvad man har bestilt, og den slags er lettere at fremhæve som bevis for, hvad man bestilte, end at henvise til en gammel, mundtlig aftale.

Hvis booking-systemet således er godt, kan man også anføre flere mindre og ofte nødvendige specifikationer.

 

 

Anders Lundtang Hansen